Motivatia

0
442

Asa cum v-am promis, iata al doilea articol. Dragii mei, despre motivatie s-au spus multe. Inca din renumitul Dex(online) putem afla ca motivatia reprezinta “totalitatea motivelor care determina pe cineva sa efectueze o anumita actiune sau sa tinda spre anumite scopuri”.

Ei bine, acesta definitie explica tot. Am intalnit de-a lungul timpului oameni care “si-au pierdut motivatia”. Si eu am facut parte din acel cerc si va pot spune din proprie experienta ca defapt acea motivatie ori nu a fost hranita, ori nu a existat cu adevarat. Trebuie sa credem, sa tintim sus, dar in pasi marunti. Acum, sa ne rezumam la sport. Va spun, sperand doar ca in 2 luni vom avea de la 80 la 55 de kg e imposibil. Normal ca dupa prima saptamana renuntam datorita faptului ca “nu am slabit si nu v-om slabi vreodata”. Corpul nostru abia atunci simte ca ceva se intampla, noi suntem mai activi, ne hranim mai sanatos si incearca sa lupte cu noi. Este precum un copil mic, are nevoie de timp ca sa inteleaga.

Drumul de la 80 kg la 55 nu este imposibil atunci cand acesta este planul cel mare, dar in spatele lui se afla alti pasi mici care ajuta la indeplinirea visului. De exemplu, prima provocare ar putea fi ca in prima saptamana sa va impuneti un program destul de strict(ca sa va obisnuiti, dar puteti s-o luati si mai usor) cu orele de mancare, hidratarea si timpul dedicat miscarii. Dupa prima saptamana sau chiar si inainte de ea va puteti cantari pentru a putea monitoriza progresele. A doua provocare ar putea fi un numar rezolabil(in functie de cata miscare faceti si cum va alimentati) de kg pierdute dupa prima luna. Nu uitati, de ce sa stati pe loc cand puteti sa faceti ceva? In plus, este pentru voi, pentru sanatate.

Deci, am explicat cum puteti sa va cresteti motivatia si sa o pastrati prin provocari mici ce duc la rezultate.

Nu renuntati atunci cand acul cantarului refuza sa coboare sau chiar a mai inaintat putin, uitati-va in carnetel si vedeti ce nu ati facut bine si ce puteti reface. Si da, aveti nevoie de un carnetel. In el va veti putea controla mult mai repede de exemplu, zilele cele mai bune, zilele in care ati trisat, zilele in care nu ati avut chef, zilele in care aveti mai mult timp. Faceti-va programul in asa fel incat sa nu va afecteze celelalte activitati. Incercati sa le cuprindeti pe toate.

O alta modalitate de a va mentine motivatia vie este de a va gasi prieteni, oameni care fac deja unele lucruri sau incep si eu odata cu voi. Acum, in secolul 21 nu putem sa ne plangem de lipsa internetului. Aici, sau printr-un singur search pe google va puteti gasi informatii utile si sfaturi, chiar si muzica de antrenament pe care o recomand cu caldura. Este o doza zilnica de energie.

Pana data viitoare, v-am pupat! Nu uitati, motivatia sta in voi, conteaza doar sa va doriti cu adevarat un lucru si chiar veti reusii. Un exemplu bun ar fi fratii Wright. Cine ar fi crezut ca putem zbura?

Un articol de Eva David

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here